Tuesday, October 29, 2013

We came to have dinner with strangers



LLLL ART AGENCY
Constant decay RAKE friday 11 oct 2013




At the back entrance we look into the mirror. Self reflection upon rival, we welcome ourselves to the decay. We take some shots of us as part of the decay mood. We came around again to have dinner. We enjoy the idea of spending some time chatting with strangers. Upon the arrival we can feel the programers are delivering new ideas to the building. The fireplace at the entrance lobby space gives a feeling of intense cozyness, and the wooden bench works as perfect usable installation. Some spaces are receiving a generous by-pass by ART. We actually came to have dinner with strangers. To have dinner as art, and yes, we had great dinner. > kitchen dialogues – 
http://kitchendialogues.com/



site
context
old fabrics
mood process
curatorial
decay
art
 

This conversation is part of the STRUCTURAL BASIS of FROZEN HEAT,
ONLINE ARTSHOWS (2014-2015) upcoming art series curated by LLLL
as satellites of LAPIEZA ART SERIES.




VITAMINA 017 (I/-) 


Abstracción
El concepto «abstracto» se desarrolla a partir de la oposición a la figuración y designa a la vez dos formas diferentes de arte no figurativo: 1 la abstracción constructiva que visualiza estructuras de orden geométrico 2 la abstracción lírica, que como arte informal es expresión de la creatividad intuitiva.

Acción
Presentación directa de un proceso mental artístico con ayuda de medios teatrales, para demostrar con máximo énfasis la vida misma, la actualidad de un problema mediante un efecto inesperado.

Action painting
Término acuñado por el crítico norteamericano Harold Rosenberg para designar la técnica pictórica gestual de Jackson Pollock, que aplica el color directamente sobre el lienzo extendido en el suelo mediante el procedimiento del dripping.

Acumulación
Apiñamiento de objetos de uso corriente formando una composición en relieve dentro de receptáculos de plexiglás o sobre una estera dura (Arman).

Aerografía
Técnica de aplicar la pintura no con pincel o espátula, sino mediante el aerógrafo (difuminador) o la pistola. Los contornos se trazan con la ayuda de unas plantillas.


G L O S A R I O:

Fragmento de:
Karin Thomas
Estilos de las artes plásticas en el siglo XX
Ediciones del Serbal


http://kitchendialogues.com/make-a-reservation/


No comments:

Post a Comment